Het Direct Service Team (DST) van de Belastingdienst biedt gespecialiseerde ondersteuning aan maatschappelijke dienstverleners met vragen over toeslagen. Het DST vervangt het voormalige Toeslagen Belcentrum en is toegankelijk voor organisaties die samenwerken met Dienst Toeslagen.
Beschrijving instrument
Het Direct Service Team is een gespecialiseerde hulplijn van de Belastingdienst, bedoeld voor maatschappelijke dienstverleners die cliënten ondersteunen bij vragen over toeslagen. Het DST biedt dezelfde dienstverlening als het voormalige Toeslagen Belcentrum, maar is nu ondergebracht bij het Ministerie van Financiën. Medewerkers van het DST beschikken over uitgebreide kennis van alle toeslagen en kunnen uiteenlopende zaken uitzoeken en wijzigingen doorvoeren, zoals het aanpassen van gegevens of het beëindigen van een toeslag.
Het DST is uitsluitend toegankelijk voor medewerkers van organisaties waarmee Dienst Toeslagen samenwerkingsafspraken (SWA) heeft afgesloten. Deze organisaties kunnen contact opnemen met relatiebeheer Dienst Toeslagen om toegang te verkrijgen. Het DST draagt bij aan het verbeteren van de dienstverlening door maatschappelijke dienstverleners snel en efficiënt te ondersteunen bij hun werkzaamheden, wat uiteindelijk ten goede komt aan de cliënten.
Ontwikkelaar
Belastingdienst, in samenwerking met Dienst Toeslagen
Samenwerken
Het DST biedt gespecialiseerde ondersteuning aan maatschappelijke dienstverleners met vragen over toeslagen. Het programma Werk aan Uitvoering werkt met het deelprogramma 'Doorzetten en uitbouwen' aan de verbetering van de publieke dienstverlening. Door mensen, bedrijven en ondernemers centraal te stellen en meer in te zetten op de samenwerking tussen beleid en uitvoering.